سرانجام مایکروسافت نسل بعدی کنسول XBox را معرفی کرد و آن را   Xbos Series X نامید این کنسول که پیش از این با اسم رمز Xbox Project Scarlett شناخته می شد رسما با یک تریلر در The Game Awards 2019 به همگان معرفی شد. مایکروسافت اطلاعاتی از قبیل "نام رسمی"، "تاریخ عرضه"، "قابلیت Backwards" و اطلاعاتی در مورد سخت افزار Xbos Series X ارئه داد که در اینجا به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

تاریخ عرضه

مایکروسافت تاریخ دقیقی اعلام نکرده اما تعطیلات سال 2020 زمان عرضه معرفی کرده است با این حساب می شود زمان انتشار Xbox Series X را بین اکتبر و دسامبر سال جاری در نظر گرفت. اگر بخواهیم تاریخ دقیقی بگوییم به احتمال زیاد عرضه انتشار 26 نوامبر 2020 (روز شکر گذاری در ایالات متحده) خواهد بود.

قابلیت “Backwards Compatibility” یا سازگاری به عقب

آنچه ممکن است توجه طرفدارانSeries X Xbox را به خود جلب کند این است که این کنسول دارای یک سطح بی سابقه ای از سازگاری به عقب خواهد بود و دارای چهار نسل بازی است.

Phil Spencer ، رئیس Xbox روز دوشنبه گفت كه "بازی های موجود Xbox One ، از جمله بازی های سازگار با عقب Xbox 360 و بازی های اصلی Xbox ، قابیلت اجرا روی Xbox Series X را خواهند داشت. این پروژه بر روی XBox One هم اجرا شد البته با تعداد بسیار کمی از بازی ها که از نسل قبلی روی این کنسول قابل اجرا بودند اما در Xbox Series X  داستان به کلی متفاوت است. Gérard Guillemot، مدیرعامل یوبی سافت گفت که ایکس باکس سری X تقریباً تمام فهرست های بازی کنسول های قبلی را اجرا می کند. اما هنوز در این باره اطلاعات دقیقی نداده است.