Ghost of Tsushima ، انحصاری پلی استیشن 4 ، یکی از بهترین بازی های 2020 بود. عنوان Sucker Punch Productions یک حماسه کاملاً عملی و سامورایی را ارائه داد که باعث افتخار آکیرا کوروساوا می شد.
بنابراین ، بازگشت عنوان PSAN swansong برای آخرین ماجراجویی در قالب Ghost of Tsushima: Director’s Cut نباید کمی تعجب آور باشد. این بازی توسعه یافته دارای جزیره جدید ، خط داستانی و ویژگی های جالب و منحصر به فرد پلی استیشن 5 است. Ghost of Tsushima در حال حاضر یک تجربه تقریباً کامل بود و این Director's Cut آن را به ارتفاعات جدیدی می رساند.


راه جنگجو

داستان شبح سوشیما در اولین حمله مغول به ژاپن اتفاق می افتد. در جزیره سوشیما ، شما در نقش یک سامورایی به نام جین ساکای بازی می کنید که در تلاش است تا خانه خود را از دست انبوهی مغول آزاد کند. شما باید با جناح ها و افراد مختلف ائتلاف کنید ، که ممکن است برخی از آنها منافع Tsushima و ژاپن را در نظر نداشته باشند. روایت شبح تسوشیما به اندازه فیلم های سامورایی که از آن الهام گرفته اند ، از نظر وسعت ، فیلم هایی مانند ران ، هفت سامورایی ، 13 قاتل و یوجیمبو به نظر می رسد.

مانند یک سامورایی واقعی ، باید صبور باشید. تقریباً در همه برخوردهای دشمن ، بهتر است ابتدا منتظر حمله دشمنان باشید. فرار موفقیت آمیز یا کنار گذاشتن حملات ، دشمنان را برای ضدحملات باز می گذارد. یک گول زدن کامل و به دنبال آن یک ضد حمله ، چندین دشمن را در یک حمله می کشد. هیچ لذتی بالاتر از کنار زدن موفقیت آمیز یک طفره رفتن وجود ندارد.

تغییر موضع در میانه نبرد برای شکست چهار نوع اصلی دشمن ضروری است. موضع سنگی شکل استاندارد جین است و در برابر شمشیربازان دیگر بهترین عملکرد را دارد.
موضع آب ، با حرکات برازنده اش ، در برابر محافظان محافظ بهترین عملکرد را دارد. موضع سریع باد در برابر نیزه داران موثر است.
سرانجام ، موقعیت سفت و سخت ماه حتی سخت ترین حیوانات وحشی را کاهش می دهد. تغییر موضع گیری ساده است ، و شما در نهایت بین آنها به صورت غریزه جابجا می شوید.

به چالش کشیدن دشمنان برای دوئل ها همیشه یک نکته برجسته است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که با گروهی از افراد بد در قلعه ها یا در دنیای باز برخورد کنید. پس از صدور یک چالش ، شما و یک دشمن تنها با شمشیرهای آماده با هم روبرو می شوید. کلید در اینجا منتظر حمله دشمن شما است. آنها گاهی چشمک می زنند یا فریاد می زنند تا شما را فریب دهند تا ابتدا حمله کنید. اگر این کار را انجام دهید ، هنگام حمله به آنها آسیب های جدی وارد می شود. در نهایت ، شما می توانید در طول دوئل تا پنج دشمن را به صورت زنجیره ای بکشید. دوئل ها بدون توجه به اینکه چند بار درگیر آنها می شوید هرگز تکراری نمی شوند.

تنها و تنها سلاح شما طوفان کاتانا است. این ممکن است محدود کننده به نظر برسد ، اما مجموعه گسترده ای از دسته های ترکیبی که باز می کنید شمشیر سامورایی شما را بسیار متنوع می کند. کمان ، کونای ، دارت و بمب های مختلف سلاح اصلی شما را تکمیل می کند و مزیت تاکتیکی به شما می دهد. به عنوان مثال ، شما می توانید نیروهای برج را از راه دور با کمان بلند خود بفرستید یا از یک بمب دودی برای منحرف ساختن اوباش اطراف استفاده کنید. مانند تغییر موضع ، انتخاب سلاح تکمیلی از چرخ سلاح زمان را کند می کند و تعویض سلاح بدون باز شدن را آسان تر می کند.

با کشتن دشمنان و تکمیل شبکه های اصلی و فرعی ، امتیازاتی را تجربه می کنید. به اندازه کافی تجربه کسب کنید و امتیاز مهارت کسب کنید.
نقاط مهارت قفل حملات جدید مانند کمبو ، سلاح و تکنیک ها را باز می کند. برخی از مفیدترین مهارتها شامل افزایش طول پنجره یا بازسازی سلامتی پس از کشتارهای موفق است. در مورد مهارت ها سفارشی برای صحبت وجود ندارد. با این حال ، در پایان بازی ، شما تجربه و مهارت کافی برای باز کردن قفل هر ویژگی ممکن را کسب خواهید کرد.

مهارت های بهبود یافته

جذابیت هایی که با تکمیل جستجوهای جانبی به دست می آیند ، آمارهای خود را از چند جهت افزایش می دهند.
دفاعی ، غوغا ، دامنه های مخفی ، مخفی کاری و ابزارهای مفید دارای مزایای بسیاری هستند ، از جمله بازیابی سلامتی ، افزایش خسارت وارده ، تسریع در سرعت ضربه زدن به تیر و کاهش شناسایی دشمن. Charms به شما امکان می دهد Jin را برای موقعیت های خاص سفارشی کنید. به عنوان مثال ، Charms با تأکید بر ترورهای مخفیانه و زنجیره ای برای حمله به قلعه های دیده نشده عالی است. ترکیبی از قدرت و جذابیت های شگفت انگیز به شما کمک می کند تا اعداد قریب به اتفاق را در نظر بگیرید.
با جذابیت های مناسب می توانید جین را تقریباً غیر قابل توقف کنید.

شما می توانید اسلحه و تجهیزات خود را در مغازه های تجاری با استفاده از مواد ارتقا یافته که در سراسر تسوشیما پراکنده شده اند ارتقا دهید. اقلامی مانند بامبو ، چوب ، چرم ، ابریشم ، گل ، آهن ، و طلا ، درخشندگی آشکاری را از خود ساطع می کنند که دیدن آنها را حتی از راه دور آسان تر می کند. ارتقاء یک امر ساده است و فقط به تعداد مورد نیاز مواد ارتقاء نیاز دارد. همچنین لازم نیست نگران انشعاب مسیرهای ارتقا باشید. تنها یک مسیر وجود دارد که باید در منوی ارتقا دنبال کنید تا بتوانید هر آنچه را که نیاز دارید بهبود بخشید. دشمنان با پیشرفت بازی سخت تر می شوند ، بنابراین شما باید مطمئن شوید که شمشیر شما قوی است و زره شما محکم است.


سرزمینی افسانه ای

علاوه بر جستجوی اصلی ، جستجوهای جانبی متعددی وجود دارد که به عنوان Tales of Tsushima شناخته می شوند. اینها شامل ارتباط با متحدان و کمک به آنها برای حل مشکلات شخصی است. مأموریت های جانبی عمق روایت بیشتری را ایجاد می کند و به شما این فرصت را می دهد تا ببینید چگونه گروه های مختلف سوشیما با حمله مغول برخورد می کنند.این داستانها همچنین متحدینی را تشکیل می دهند که در ابتدا شخصیت های تک بعدی به نظر می رسند.قصه های افسانه ای دوئلهای تک به تک علیه رزمندگان مرگبار است. این برخوردها به بهترین وجه نمونه عشق بی وقفه شبح تسوشیما به فیلم های کلاسیک سامورایی است. شما این مأموریت ها را از نوازندگان سرگردان در روستاها یا میدان های جنگی ویران شده دریافت خواهید کرد. بیشتر اهداف در مناطق دورافتاده ، مانند غارهای عمیق یا قله های کوهستانی غیر ممکن است ، که سفر را به همان اندازه حماسی واقعی می کند. هر رزمنده ای که با آن روبرو می شوید دارای تکنیک ها ، سلاح ها و زره های متمایزی است که پس از ادعای پیروزی متعلق به شما می شود. در نتیجه ، به نفع شماست که هر زمان که افسانه های افسانه ای را پیدا کردید آنها را کامل کنید.

هیچ بازی جهان باز بدون کلکسیون کامل نمی شود. اینها شکل لانه های روباه ، زیارتگاه های شینتو ، آثار مغولی ، بنرهای ساشیمونو ، فانوس دریایی و موارد دیگر را به خود می گیرند. پاداش برای جمع آوری کلکسیون ها شامل جذابیت های تقویت کننده وضعیت ، سربند ، و رنگ و کیت برای سفارشی کردن لباس و شمشیر شما است. نیازی نیست که زمین را برای کلکسیون ها جستجو کنید ، اما مکان یابی آنها یک تجربه لذت بخش است.

اگرچه جین یک سامورایی آموزش دیده است ، اما شما به راحتی می توانید او را با یک نینجا متخصص اشتباه بگیرید. او به اندازه برادران Sucker Punch خود ، Sly Cooper و Cole MacGrath بدنام ، سریع و چابک است. او می تواند در عرض چند ثانیه از صخره های شیب دار مقیاس بگیرد یا طناب های تنگ را به آرامی طی کند. بعداً ، جین به قلاب های دست و پنجه نرم می کند که به او اجازه می دهد شکاف های بزرگ را بچرخاند. زیارتگاه های شینتو با توجه به موقعیت های خطرناک خود بهترین بخش های بستر ساز را ارائه می دهند - آنها معمولاً در قله های کوه هستند. بستر سازی مانند سرقت تکه تکه دشمنان سرگرم کننده است.

Ghost of Tsushima بدون شک یکی از بهترین بازی های ویدئویی است که تا به حال منتشر شده است. مزارع پوشیده از گل ، جنگلهای انبوه ، دشتهای علفی ، کوههای برفی ، مردابهای مه آلود-چشم اندازهای هیجان انگیز برای خیره شدن هیچ کم ندارد. مدل ها و انیمیشن های صورت نیز بسیار عالی هستند و شخصیت های اصلی و NPC هایی را ایجاد می کنند که احساس واقعی و واقعی دارند.


گیم پلی Co-Op

Director’s Cut Legends ، حالت آنلاین همکاری ، بازی را ارائه می دهد. به جای بازی در نقش جین ، شما به عنوان یک شبح واقعی از سوشیما بازی خواهید کرد که بر اساس اساطیر ژاپنی در دنیای زیرین با شیاطین و ارواح مبارزه می کند. دو حالت اصلی شامل یک داستان همکاری برای یک تا دو بازیکن ، و همچنین حالت زنده ماندن برای چهار بازیکن بالاتر است. همچنین The Tale of Iyo وجود دارد که یک حالت حمله است و عملاً نتیجه داستان Legends است.

حالت Legends دارای چهار کلاس شخصیت است. سامورایی جنگنده های خط مقدم هستند که کنترل آنها مشابه جین است. قاتلان زیرک به سختی ، سریع حمله می کنند و حتی می توانند در سراسر میدان جنگ از راه دور حرکت کنند. Hunters ، رزمندگان دور برد بازی ، از راه دور با انواع تیرهای کشنده حمله می کنند. در نهایت ، رونین به لطف توانایی های شفا بخش ، بقای تیم را تضمین می کند.

حالت داستان یک ماجراجویی نسبتاً کوتاه و همکاری پر از مناظر وهم آور و دشمنان وحشتناک است. شما می توانید این حالت را به صورت انفرادی بازی کنید ، اگرچه با پخش کننده دیگر سرگرم کننده تر است. برنامه ریزی برای کمین کردن یا به سادگی داشتن کسی در کنار شما در طول نبردهای داغ ، بعد جدیدی به گیم پلی بازی می افزاید.

حالت بقا قلب Legends است. شما و حداکثر سه بازیکن دیگر از مکان ها در برابر امواج دشمنان دشوار دفاع می کنید. شما آزاد هستید که با افراد تصادفی بازی کنید ، اما بهتر است یک گروه خوب از دوستان را برای اجرای تاکتیک ها جمع کنید. ترکیب تیم شما باید شامل هر یک از کلاس های شخصیت های فوق الذکر باشد. هنگامی که اوضاع متشنج می شود ، نمی خواهید رونین شفابخش را از دست بدهید.

جزیره ایکی

قلعه اصلی Director's Cut توسعه جزیره Iki است. در حدود 8-12 ساعت (بسته به میزان محتوای جانبی که درگیر آن هستید) ، یک افزودنی قابل توجه است که با اولین اقدام Ghost of Tsushima قابل مقایسه است. جین که در مکانی کاملاً جدا از بازی اصلی اتفاق می افتد ، نبرد خود را علیه مغولان ادامه می دهد در حالی که با آسیب های حل نشده دوران کودکی نیز برخورد می کند. اگر برای اولین بار در حال بازی Ghost of Tsushima هستید ، این گسترش مانند فرمت طبیعی روایت اصلی به نظر می رسد.

اگرچه شما هنوز با مغول ها می جنگید ، اما چند نوع جدید وجود دارد. برجسته ترین آنها عبارتند از: شعبان خوانی که قدرت و بازتاب متحدان خود را تقویت می کنند. بهترین کار این است که این افراد را سریع بیرون ببرید زیرا مغولان مغلوب یک تهدید جدی هستند. همچنین یک نوع دشمن دیگر وجود دارد که سلاح ها را عوض می کند و شما را مجبور می کند که اغلب بین موضع گیری ها جابجا شوید. دشمنان جدید مبارزه را تازه و هیجان انگیز نگه می دارند.

همانند جزیره تسوشیما ، Iki دارای ماموریت های اصلی ، ماموریت های جانبی و مجموعه های کلکسیونی است. چالش های تیراندازی با کمان باعث ایجاد حواس پرتی خوبی می شود و نوازش میمون ها ، گوزن ها و گربه ها پس از نواختن فلوت برای آنها همیشه سرگرم کننده است. جین و اسب او همچنین می توانند زره های جدید اهدا کنند. از نظر تکنیک ها ، اسب جین اکنون می تواند در میان انبوه مغولها حرکت کند و دشمنان را مانند برگها به شکل خنده دار پراکنده کند. همچنین چند شگفتی وجود دارد که ما در این بررسی خراب نمی کنیم. کافی است بگوییم ، جزیره ایکی چیزهای زیادی برای کشف شما دارد.


پیشرفت های پلی استیشن 5

The Director's Cut دارای بسیاری از ویژگی های انحصاری PS5 است. قابل توجه ترین بازخورد DualSense haptic feedback است. اکنون هنگام ضربه زدن به فلش ها ، مقاومت چپ را احساس خواهید کرد. هنگامی که سپرها و شمشیرها کاتانای شما را منحرف می کنند ، کنترل کننده ارتعاش می کند و صدای ناهنجاری را منتشر می کند. حتی حرکت ساده پیاده روی روی چمن به لطف ارتعاش ظریف کنترل کننده ساطع کننده تر است.

زمان بارگذاری سریعتر از قبل است - با توجه به اینکه بارها قبلاً سریع بوده اند ، یک شاهکار چشمگیر است. PS5 دارای دو گزینه 4K است که از رزولوشن یا نرخ فریم استفاده می کند. هر دو گزینه در نمایشگرها و تلویزیون های 4K فوق العاده به نظر می رسند. به نظر می رسد بازی بدون توجه به گزینه ای که انتخاب می کنید با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود. در نتیجه ، بهتر است از حالت وضوح استفاده کنید تا واضح ترین تصاویر ممکن را بدست آورید.

پیشرفت های PS5 خوب هستند ، اما شما را خسته نمی کنند. بازی Ghost of Tsushima در PS5 از طریق سازگاری با گذشته به تنهایی به شما تصاویر و فریم فریم های بیشتری می دهد. گرافیک 4K بهتر به نظر می رسد . شما می توانید آن را به بازی که در حال حاضر یک قدرت بصری است تبدیل کنید.